top of page
Writer's pictureVille Hälinen

Tuotekuvat Amazonissa - karkotatko ostajat vai saatko heidät ihastumaan?



Tuotekuvat ovat tärkeässä roolissa verkkokaupassa, erityisesti Amazonissa.


Visuaalisuuden voima on kiistaton - laadukkaat ja houkuttelevat tuotekuvat herättävät huomion muiden myyjien joukosta ja houkuttelevat potentiaalisia ostajia. Kuvat toimivat

alkuun ensivaikutelman luojina ja mielenkiinnon herättäjänä. Seuraavassa vaiheessa kuvat vahvistavat ostopäätöksen ja vaikuttavat siksi suoraan konversioprosenttiin, joko positiivisesti tai negatiivisesti.

Kuvien tärkein tehtävä on välittää tuotteen tiedot visuaalisesti. Hyvät tuotekuvat antavat ostajalle käsityksen tuotteen ulkonäöstä, ominaisuuksista ja mahdollisista käyttötavoista. Kuvien avulla voi viestiä tuotteen laadusta, materiaaleista, koon suhteesta tai muista tärkeistä yksityiskohdista. Ne voivat auttaa potentiaalista ostajaa hahmottamaan, millainen tuote on kyseessä ja minkälaisia hyötyjä se tarjoaa juuri hänelle.

Kuvien huomioiminen ei rajoitu pelkästään niiden sisältöön, vaan myös laatuun ja kokoon sekä lukumäärään on kiinnitettävä huomiota.

Jopa 60% Amazonin kävijöistä selaa sivustoa mobiililaitteilla, joten tuotekuvien sisällön tulee olla riittävän iso ja selkeä nähtäväksi pienelläkin näytöllä. Laadukkaat kuvat houkuttelevat enemmän klikkauksia ja saavat asiakkaan viipymään tuotesivulla pidempään.

Kuvien määrällä on myös merkitystä. Vähintään kahdeksan kuvan käyttäminen on suositeltavaa. Jokaisella kuvalla on oma määritelty roolinsa ja tarkoituksensa. Pääkuva on usein ensimmäinen kuva, jonka asiakas näkee ja se tulisi näyttää tuote mahdollisimman selkeästi valkoisella taustalla ja kaapata huomio tuotesivulla. Voit käyttää pääkuvassa myös laadukkaasti tehtyä 3D-mallia, mikäli se vastaa täysin tuotettasi. Tämä antaa paljon mahdollisuuksia tuotteen esittelyyn juuri oikeasta kuvakulmasta! Muut kuvat tulisivat olla tunnekuva, "pelkokuva", kysymyskuva, ominaisuuskuva, peruskuva tausta poistettuna, vertailukuva ja kokoelmakuva. Jokainen näistä kuvista tuo oman lisäarvonsa ja purkaa pois oston esteet eli auttaa asiakasta tekemään ostopäätöksen. Näillä kuvilla on tarkoitus vastata asiakkaan kysymyksiin, huolenaiheisiin ja auttaa ymmärtämään mikä erottaa juuri sinun tuotteesi kilpailijoista. 🟠 Opetamme sinut valmistamaan jokaisen kuvan ilmaisessa oppaassa, jonka voit ladata tästä!

Miten voi tietää, että tuotekuvat ovat hyvät?

Minimivaatimus hyville tuotekuville on täyttää äsken mainitut perusperiaatteet kuten selkeys, houkuttelevuus ja informatiivisuus. Lisäksi A/B-testaus on tehokas ja ainoa tapa varmistaa mikä kuvista toimii parhaiten ja saa eniten konversioita. Hyvät arvostelut ja positiivinen asiakaspalaute ovat myös merkki siitä, että tuotekuvat ovat onnistuneet ja asiakkaat ovat saaneet juuri sitä, mitä he ovat toivoneet.

Kuinka valmistaa hyvät tuotekuvat?

Hyvien tuotekuvien valmistaminen vaatii aikaa ja huolellisuutta, mutta ei ole ylitsepääsemätön urakka. Tuote tulisi ensin kuvata laadukkaasti, jotta se näyttää houkuttelevalta ja realistiselta. Voit myös yhdistellä tuotekuvia stock-materiaaliin, mutta varmistu aina siitä, että sinulla on lupa käyttää kyseistä materiaalia. On myös tärkeää tuoda myyntiargumentit ja tuotteen hyödyt selkeästi esiin kuvissa. Voit hyödyntää vertailevia esimerkkikuvia ja kuviin lisättyjä bullet pointteja, jotta potentiaalinen ostaja ymmärtää nopeasti ja helposti tuotteen tarjoamat hyödyt sekä ominaisuudet.

Investoimalla oikein tehtyihin tuotekuviin, saat sijoituksesi moninkertaisesti takaisin. Konversioprosenttisi kasvaa, mikä tarkoittaa lisää rahaa myynnin muodossa. Lisäksi liikenne tuotelistauksellasi kasvaa, kun houkutteleva pääkuva kaappaavat katseet etusivulla ja tuo lisää ihmisiä tutustumaan tuotteeseesi. Asiakkaat ovat myös todennäköisemmin tyytyväisiä, kun he ymmärtävät tuotteen hyödyt selkeiden ja informatiivisten tuotekuvien avulla.

Muista myös pitää huolta A+ sisältöjen ja Brand Storen kuvista!


Kun panostat tuotekuviin, muista myös hioa kuvat kuntoon Brand Storessa ja A+ sisällöissä. Brand Storessa ja A+ sisällöissä sinulla on mahdollisuus esitellä tuotteesi laajemmin ja monipuolisemmin kuin perinteisessä tuotesivussa. Muista varmistaa, että nämä kuvat ovat yhtä laadukkaita ja houkuttelevia kuin pääkuvatkin. Storessa ja A+ sisällöissä voit hyödyntää myös muita visuaalisia elementtejä, kuten grafiikkaa ja kuvitusta, jotta tuote erottuu edukseen. Voit esitellä katalogiasi laajemmin ja saada todistetusti aikaan ristiinmyyntiä!

Haluatko kasvattaa heti myyntiäsi?

Lataa meidän kuvaopas ilmaiseksi, joka auttaa sinua valmistamaan tuotelistauksen myyntikuvat oikeaoppisesti ja houkuttelemaan enemmän asiakkaita.

43 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki

Comentarios


bottom of page